23 mars 2008

Ensam hemma

Efter tre dagar med barn, barnbarn och katt så känns det faktiskt lite tyst här hemma nu. Det påminner om att vardagen med jobb o så närmar sig. Usch o fy! Men i morgon får man väl ta en
promenad ( förhoppningsvis är det lite bättre väder då) och försöka koppla av inför nästa vecka.
Annelie o jag började helgen med att baka. Under tiden fick dottersonen en lång körlektion av sin morfar. Det var lugnast så , då fick vi vara i fred i köket.
Påskafton var som en påskafton ska va. Vi (mest barnen) målade äggen jag kokt och det gick ju i en rasande fart. Frida 3 år hann med 4 st innan vi ens hade börjat. Hi, hi.
Efter all påskmat tyckte lilla Frida att det var dags att gå till lekparken MEN det var ingen som ställde upp på det så det blev lite lek på alla fyra ( det skulle lika hund). Tyvärra har jag lite ont i ett knä. Men då sa Frida - när du blir lika stor som jag , så kan du.
Ja - ungar är för härliga - både stora och små.

Det var allt för nu.

Hörs..... :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha
Leka djur gjorde min dotter alltid när hon var liten... så det känns igen väldigt väl kan jag säga. :o))
Hon var allt från hund, katt till dinosaurie. haha

Kul att du börjat blogga! :o)
/Eva

Marianne sa...

Tack Eva.
Kul med en ny besökare så här snabbt.

Jag har ju tittat in ibland på din Blogg och tycker att du gör himla fina foton.
Det är nog dom som inspirerar mig just nu.
Hoppas vi hörs mer på bloggen.

/Marianne

SqZ sa...

Hej! Är det dina gener som gjort din dotter så duktig på att fotografera och göra bakverk? :-) Hon är jätteduktig. Jag blir sötsugen varenda gång hon lägger ut nya bilder.

Marianne sa...

Till sqz.
Hej. Kul att du hittat hit.

Ha, ha ja kanske man har några bra gener i alla fall. Men det visste jag inte förrän Annelie visade sina :o)
/Marianne