18 april 2009

Vårstädning

Jag var ju bara tvungen att byta bild på bloggen. Man kan väl inte ha kvar bilden på is på sjön när det inte finns nån is på sjön längre. Näe , just nu är det viden som lyser jättefint mot himlen.

Snart får det bli vitsippor blandat med båsippor. Ekbackarna runt omkring oss lyser med massor av sippor. Hoppas jag kan få en stund över i morgon och fota dom.

I dag har jag varit hos Annelie. Vi har rensat och städat i hennes förråd. Slängt en massa på tippen. Handlat en del trädgårdsgrejer. Planterat lite penseer. Tänk, det är faktiskt roligare att pyssla och fixa i andras trädgårdar än i sin egen. Och på vägen hem tänkte jag faktiskt stanna och fota lite, men hungern satte in och tröttheten också. Det är bara att konstatera att man hinner inte göra allt man tror på en enda dag.

Men det kommer en dag i morgon också. Det är bara att ta nya tag.

Trevlig fortsatt Lördag på er alla.

3 kommentarer:

SqZ sa...

Vilken härlig bild!

msA sa...

Fantastisk bild! :)

Annelie sa...

Gud vilken läcker bild i headern!

Tack för hjälpen igår...jag har fortsatt idag och har planterat, och påbörjat operation gräva upp rötter.
Jag hade lite ångest tidigare idag för att jag skulle hoppa över träningen idag, men nu efter flera timmars grävande (med den lilla spaden *S*) så känner jag att jag har fått ett träningspass som heter duga!
Är inne och dricker lite kaffe nu, sen ska jag ut igen och städa upp efter mig :) Det får räcka med trädgårdsarbete i helgen nu. Måste fixa lite inne också.