18 augusti 2009

Dålig bloggare, det är jag det !

Usch, vad jag ligger efter med inlägg här.

Får skylla på semestern. Som min gubbe säger, när man har semester ska man inte göra nåt väl ?!

Ja,ja det får stå för honom. Men lite kan man väl göra i alla fall, hm. Jag får nog återkomma om en redogörelse om det, he,he.

Nu är vi inne på andra veckan efter semestern. Och det började ju bra. Vi har två bilar. Måste ha två för bussförbindelserna är inte så bra där vi bor.

Jag kan inte dra alla historier om vad som hänt med bilarna, men ett beskymmer kommer inte ensamt heter det.

Så i morse hände det som inte får hända. Min bil hade Annelie för hennes bil var på verkstad för att fixas till inför besiktningen. Då tvärdog våran bil en halvmil hemifrån. Kl var strax efter 6. Men som tur var kom en granne som också börjar tidigt. Så vi fick skjuss till jobbet. Sen fixade vi bärgare som tog bilen till verstad. Så nu i kväll var den klar. Bara att hämta och betala. Det var bensinpumpen som hade lagt av.

På hemvägen stannade jag och handlade och fick då en impuls att jag skulle köpa en lott.

Impulsinköp brukar ju ge utdelning fick jag för mig. Så jag köpte en skrap-triss med chans att vinna 1 miljon, he,he. För nu tänkte jag att det är dags att byta bil.

Men näe, vi vann inget. Men lotten var kul att skrapa så jag sa till gubben att, de här måste vi köpa igen.

Ha,ha, sa han, har du blivit drabbad av speldjävulen !


Och då kom jag att tänka på Linus, vårt barnbarn.

När han var ca 5 år var vi i Danmark på semester. På båten mellan Varberg - Grenå fanns det enarmade banditer. Han fick väl några enkronor men vann inget speciellt. Så fick han en 5-krona. Drog i handtaget och vipps skrammalde det till. På displayen stod det 80 . Han blev ju naturligtvis jätteglad. 80 kr är mycket pengar för en liten unge. Och han hade en hel kasse full med pengar. Men vi sa inget. Han gick till kassan och skulle växla in alla enkronor.

Och gissa om han blev snopen när han fick hela 400 kr. Alltså 5 x 80.


Då kom de bevingade orden från honom - Tänk, jag tror jag blivit drabbad av speldjävulen !


Tja, det var bara lite nostalgi från förr, sånt som man kommer ihåg då och då.

3 kommentarer:

Annelie sa...

Ja, fortsätt att köpa lotter...det ska jag också göra! Det får vara nog med bilproblem nu ;)

Hihi..ja gud ja, så glad han var då. Det var roligt! :)
Men för att rätta din text lite...han växlade in femmor inte enkronor :)
Och så fortsatte han ju att spela..och vann lite till ;)

Var det det året han sprang ut ur duschen dyngsur och naken och ut genom dörren och iväg ut till allt folk också? Ha ha ha...som jag skrattade då, han var som en vässla, och hann långt innan jag var ifatt honom. *S*

Förrästen behöver du inte be om ursäkt för att du inte hunnit blogga. Snart har du massor med tid till det och kan blogga hur mycket du vill :)

Marianne sa...

Annelie - Jo, det stämmer, det var ju femkronor han fick ut. Och sen fick han ju en guldtia och vann 100 kr. Ja, det var på samma båt han tog ett race spritt språngande näck...Vi ska nog inte påminna honom om det idag, he,he..

Marianne sa...

Oj vilken lycka för en liten att vinna så mycket pengar! Ja för en stor också ... Jag brukar alltid köpa en eller annan Trisslott när jag är i Sverige. Man vet aldrig. Men jag brukar nöja mig med det, har aldrig fastnat i Lotto och tips och allt vad det är.

Trist med bilar som inte funkar, hoppas nu de håller tills ni vinner stort!

Och blogga lugnt!

KRAM!