08 maj 2013

Ett litet inlägg så ni vet att jag lever

Ja, jag vet att jag är dålig på att blogga just nu. Det har varit en massa annat att tänka på men nu när det äntligen har börjat grönska så tänkte jag ta kameran med på en promenad i trädgården. Men tji fick jag, allt är så sent så det fanns inte mycket att fota. Mina rabarber t.ex. syns knappt. Förra året hade jag gjort en hel del pajer redan.
Men jag hittade en enda blomma i alla fall. Den här stjärnmagnolian hade redan blommat färdigt så här dags i fjol, och jag är så lycklig över att den klarat vintern. Mina perenner därimot trodde jag hade gått hädan. Men när jag pillade lite i jorden så kommer det nog lite skott här och där. Jag får helt enkelt ge mig till tåls.

                                     Och så har jag haft ett riktigt rovdjur här också på besök.
När husse och matte var borta en dag så fick han vara hos mig. Lukas heter han. Världens bästa kompis.  Visst är det ett litet lejon, eller !!??

1 kommentar:

AnnaKK sa...

I mina trädgårdsland är det en hel del som inte har klarat vintern. Eller kanske snarare den långa kalla våren... Fast vissa av "döingarna" hoppas jag fortfarande ska ta sej igen, åtminstone tänker jag vänta ett tag till med att gräva upp dem och förpassa dem till komposten.

Jättesöt hund!!! :-)

Ha en fin-fin söndag!