25 mars 2011

Förra året

Den 24 mars förra året tog jag den här bilden. På samma ställe nu är det fortfarande ca 1 dm snö. Jag är så himla nyfiken på vad som döljer sig därunder.
Ser ni förresten att det ligger en elkabel där i snön. Det gör det därimot inte i år. För jag tog in det sista av alla elkablar och uteslingor sen i julas i går. Men julen varar ju till påska så varför inte. Tur är att påsken kommer sent i år.
Här blåser det idag och det är kyligare så det töar inte lika fort som jag hade hoppats.
Hoppas i alla fall att helgen bjuder på lite mer sol.
Ha de bra alla ni där ute var ni nu är.

1 kommentar:

AnnaKK sa...

Hejsan!

Här tror jag faktiskt att våren är tidigare i år än ifjol - men det är nog säkrast att gå tillbaka i fotoarkivet för att kolla upp den saken ordentligt. :-) Fotona är ungefär som en dagbok vad det gäller att hålla ordning på var, när och hur. :-D

Ha en toppenfin lördag! :-)