09 mars 2011

Bambi på hal is

Det här är en mycket vanlig syn när jag tittar ut från köksfönstret. Dagligen kan jag se rådjur som går över isen och söker nåt att äta ute på holmar och öar. På södersluttningarna har snön nästan försvunnit helt så dit söker dom sig gärna. Men nu idag kom jag på att jag inte har tagit ett enda kort på dom i år, så snabbt fram med kameran som naturligtvis hade helt urladdade batterier och innan jag fick fram nya var Bambi på väg bort. Bilden blev suddig men visst syns det att det är en Bambi.
Ja, jag vet att jag är dålig på att blogga nu men det har inte hänt nåt särskilt här. Och inte tror jag att ni vill höra nåt om mammas onda höft eller makens onda knä. Båda står på kö till operation. Så det är mycket aj,aj och oj,oj runt omkring mig nu. Men bara den förbaskade isen försvinner på min promenadväg så ska jag ge mig ut på upptäcksfärd med kameran igen.
Så vi hörs väl snart igen hoppas jag. Ha de bra tills dess.

2 kommentarer:

SqZ sa...

Tack för grattishälsningen.

Min semla innehåller inte ett spår av mandelmassa. Jag petade ner blåbärssylt istället och grädden fick ett tillskott av kakao. Blev ganska gott i alla fall :-)

AnnaKK sa...

Vilken trevlig utsikt! :-) Mina svärföräldrar har det lite så där också; att rådjuren promenerar omkring utan för huset och nästintill kikar in genom fönsterna också ibland. Tänk om de nån gång skulle få för sej att fotografera det, men där kommer inte kameran fram mer än på semestern tror jag. Och bara om det är på resa... :-)

Vad trist att det inte går att cykla på vägarna runt omkring där ni bor. :-( Fast så var det här också fram till mitten av 90-talet, men då fick riksvägen en ny sträckning så den gamla vägen är numera måttligt trafikerad och känns ganska okej att cykla på. Om man har en cykel vill säga! ;-) Ungarna saboterade min för ett antal år sen, och det har inte blivit av att jag har köpt en ny sen.