29 april 2011

Utflykt i vår egen stad

I går gjorde jag nåt jag aldrig gjort förut. Jag var turist i min egen stad. Här i Linköping har vi en park, en trädgårdsförening och det finns väl i de flesta städer. Men det blir inte av att man tar sig tid att strosa runt där och kolla in alla träd, buskar, blommor osv. i olika årstider. Men i går ringde kära dotter och frågade om vi inte kunde åka dit och fota magnolior. Magnolior ligger på gränsen till att inte vilja trivas här. Men i skyddade lägen kan man njuta av dom i massor. Och det gjorde vi.
Men nu är det så att det är kära dotter som är fotografen i familjen och hon visar här Annelie vilken underbar dag vi hade. Jag kan bara bidraga med några av mina bilder som väl blev sisådär.

Nu stundar helg med allt vad det innebär. Så jag passar på att önska er alla en fin Valborg och förhoppningsvis en varm och skön Första Maj.


Må så gott allihopa var ni än är.

2 kommentarer:

Annelie sa...

Ja det var en härlig dag. Och kul att tursista i sin stad. Det får vi göra mer av :)
Du fick härliga bilder också...blå himmel och vårfärger kan bara bli bra :)

Trevlig Valborg!
Kram

Lotta sa...

Ja, Linköping är fint och påminner faktiskt lite om min gamla hemstad Västerås. Jag har ju mina svärföräldrar i Linköping så vi brukar vara där ibland :-)
Trevlig Valborg!