20 juli 2011

Lite från idag

Idag hade vi ett inbokat besök hos bildoktorn, det var Annelies bil som behövde en framvagnsinställning. Så efter frukost hämtade vi henne med bilen förståss och lämnade av lilla Forden (Fille heter den) hos bildoktorn. Sedan hade vi några timmar att fördriva tiden på tills vi skulle hämta den igen.




Vi tog en tripp till Brunneby Musteri ett par mil utanför Linköping. Och naturligtvis fanns där massor med hemlagat godis att handla. Både Annelie och jag kom hem med diverse oljor, kryddor, vinäger i olika smaker. En hel del cider i olika smaker fanns också så där slank det ner några flaskor för att testa hemma. Och visst måste man testa det riktiga Linköpingsknäckebrödet med tillhörande valfritt marmelad.


På hemvägen passerade vi Borensberg där vi stannade till för att käka lunch på Gästgiveriet. Och naturligtvis hade jag inte kameran med mig, men en bild på Annelies Schnitsel skulle ha blivit såååå bra. Den var enorm. I Borensberg där Göta Kanal rinner igenom passerar det så här års massor med båtar. Vi var tvungna att stanna för broöppning när Vasa Lejon skulle passera.


Sedan var det dags att hämta lilla Forden och vi var tvungna att styra kosan hemåt igen. Vi hade en boulematch inbokad. Vem vann tror ni. Näe inte vi. Men så spelade vi ju mot förra årets mästare och då gör det inte så mycket att förlora, även om det gör lite ont. F..n vi var ju ganska nära :o)







3 kommentarer:

Annelie sa...

Åh nej, vann ni inte, det var synd :/
Men tack för dagens utflykt, det var mysigt :)... Vi (Kicki o jag) har haft provsmakning på knäcke o marmelad och kryddorna (de är goda att ha på knäcket) tillsammans med vin ikväll :)
Tror jag har hittat nya kryddfavoriter nu så den där butiken kommer jag återkomma till när det tar slut :)

SqZ sa...

Nu blev jag sugen på cider.

Lotta sa...

Brunneby Musteri verkar vara ett trevligt ställe! Jag har ju mina svärföräldrar i Linköping och ska föreslå ett besök till musteriet nästa gång vi kommer på besök :-)
Kram!