17 juli 2011

Semester

Fem veckors semester, näe skojar ni. Här på landet kan vi bara ta några dagar. Vi åkte ända till Dalarna. Vi tältade, hade inga kylklampar, hur fasen gjorde mamma med mjölken ? Bilen full med madrasser och sängkläder. Bra för jag var ganska liten, när jag satt på ett par kuddar och en madrass så såg jag ju allt underbart utanför rutan som jag inte trodde fanns. T.ex kor utan horn. S.k. fjällkor. Hemmavid hade ju alla kor horn . Mamma lagade all mat på spritkök. Inte fanns det en tanke på att gå på restaurang inte. Kostar pengar. Som egentligen inte fanns. Lägg märke till bilen, en Morris Minor.
Året var 1956. Min allra första semester.






1 kommentar:

SqZ sa...

God mat på spritkök är en utmaning. Pulvermos och Bullens pilsnerkorv är ok i ett par dagar men sedan måste man förnya sig lite.