11 december 2011

Det här med julklappar

Det blir bara svårare och svårare att hitta på julklappar för varje år. Vi vill ju gärna ha en önskelista så vi har något att gå efter när man ska in i julruschen. För jag avskyr att gå runt i affärer och inte ha en aning om vad man ska köpa.
Men i år fick jag så jag teg. Det kom en önskelista från kära dottern och en från kära äldsta sondottern som gjorde mig helt stum. Den bestod av ca 3 A4 sidor fulla av allt från helt omöjliga saker till ett par strumpor. Men det är som Annelie säger. Man kan faktiskt önska sig allt, eller hur.
Så idag gav vi oss in till stora staden och började i en leksaksaffär. För det fanns massor av saker på önskelistan som man kan köpa i en sån affär. Ja inte på Annelies lista kanske men på småtjejernas lista fanns en hel del. Det gällde bara att hitta rätt. Det är viktigt att det blir rätt märke osv. Gissa om vi blev glada när vi träffade Linus pappa där. Han jobbar som väktare och idag jobbade han just i den här affären. Jag visade honom listan och han pekade ut precis var allt fanns. Så vi kom hem med en del av alla klappar som fanns där.

Nu återstår bara resten, hualigen :o)

3 kommentarer:

Annelie sa...

Haha...och resten..det är allt på min lista va?? ;)
Du får hemskt gärna tipsa mig om tjejernas önskelista, för jag har inte en aning om vad de vill ha nu för tiden :)

Anonym sa...

Jag får allergiska utslag bara jag tänker på att jag ska ut och trängas i affärerna. Huga!

Kicki Dahlman sa...

Visst är det bra med listor. Det blir så mycket enklare att irra runt när man vet vad man letar efter.
Vi har de klassiska en-meters från ToysRus fast de är 17 och 21 år!

Ses på Annelies kalas
Kram //Kicki