07 december 2011

Jag är kvar

Hej alla där ute.
Jag har i alla år gjort ett pepparkakshus till mina småtomtar men i år får dom nog ligga kvar i sina små sommarreden. I väntan på bättre tider. När jag har tid.
För jag har faktiskt gjort revolution i år när det gäller julen. I alla år har vi och våra barn och barnbarn firat jul här hos oss. Och jag måste säga att jag har tyckt det varit jättekul att planera och fixa och dona. Men i år finns det varken ork eller tid för mig . Så jag bjöd helt enkelt in oss alla till sonen.Han har stort hus och gott om plats. Och det var inga som helst problem.
Så i år firar vi julen i Gammalkil, en pytteliten by på landet. Om jag är vaken vid midnatt ska jag gå med i fackeltåget som går ett par km till kyrkan, det är nåt alldeles speciellt.
Jag lovar inget, men hoppas kunna lämna en rapport från landet snart igen.
Ha de bra alla ni därute tills vi hörs igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en härlig jul! Du är värd att få lite lugn och ro.
Kram Siw

Annelie sa...

Helt rätt! Det blir kanonerns att fira julen hos brorsan! :)

Anonym sa...

Det var ett klokt beslut att ändra lite på jultraditionen. Ligger snön kvar hos er? Här kom det slask i morse men till och med det regnade bort under dagen.
Trevlig helg!