12 februari 2012

Den som väntar på nåt gott...

Tålamod och åter tålamod. Det är vad gubben min och jag har pysslat med idag.
Solen sken, det var omkr 0 gr. Ingen vind. Vi klädde på oss en massa lager kläder för vi hade förra helgens temp i gott minne. Och så gick vi ut på sjön för första gången i år. Naturligtvis hade vi pimpelspön med oss. Och varm choklad och äggmackor. Snart åkte mössan av och vi var tvugna att lätta lite på vinterjackan också.



Det har varit en helt underbar vinterdag. Fyra timmar ute i solen och vinden ger sig tillkänna nu. Jag tror vi båda sover helt ovaggat i natt.


Vem vann ? - Tja , jag vill inte skryta men jag fick 65 fiskar och R fick 29.

5 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Who de där lät som en redigt underbar vinterdag - då sover man gott sedan.
Grattis, oj vad fiskar du fick.

Pimpla har jag aldrig gjort, men fiska vanligt de gillar jag skarpt. De e inte så ofta vi har is här, så de har inte blivit av.

kramiz

Annelie sa...

Vad härligt det lät!
Och det var ju som vanligt där med fiskarna också...haha...

*hjärta* till er idag! Kram

Anonym sa...

Jag är imponerad. De gånger jag pimplat som liten har jag som mest fått upp 1-2 fiskar.

Emmama sa...

Nu skojjar du väl med antalet? Om inte så oj - grattis! :)

Marianne sa...

Anki - Vi har ju sjön bara några meter från oss och isen är absolut riskfri. Men sommarfiske är inte fel det heller.
Kramiz

Annelie. Jo nu är det som vanligt igen, he,he.

3rumokmedkatter - Lugn, det kommer med åren. Jag har inte heller fått napp förut. Men man måste ha tålamod och så får man absolut inte vara frusen om fingrarna.

Emmama - Hej det var länge sen. Nej, jag skojar inte. Jag vet inte varför just jag får en massa fisk. Gubben min sitter ju strax breve mig. I dag var vi ute igen men bara ett par timmar. Och jag tyckte det gick skitdåligt. Jag fick bara 22 fiskar medans R fick 6 st. Bortskämd jag, näe, he,he.
Nu ska jag titta in till dig och se vad ni har för er.
Kram