19 februari 2012

Konsten att bli rik

Är att klippa en pappersnäsduk i två delar.
Det är vad min mamma gör. Hon har problem med en ögoninfektion. Så jag ger henne droppar
varje kväll. Och då måste hon torka ögonen eftersom de rinner och varas. Jag har köpt pappersnäsdukar och sagt till henne att det är himla viktigt att torka med rena näsdukar. Annars blir vi aldrig av med infektionen.
Men näsduken är ju för stor säger hon, det är ju rent slöseri. Så därför klipper hon den i två delar.
Nej, hon är inte senil, bara så himla sparsam.

Kanske det är nåt att tänka på för oss slösaktiga...

3 kommentarer:

AnnaKK sa...

Sån är jag också emellanåt - och jag kan bara skylla på att jag är född i Småland, så den där sparsamheten har jag fått med både generna och modersmjölken. :-D Tyvärr är jag inte så jätterik för det... Men alla kan ju inte bli som Ingvar Kamprad. Tyvärr! <:-)

Hoppas tidsplaneringen kommer att stämma så du kan avsluta projektet i början av maj. Låter som precis rätt tid att börja sin semester på! För egen del vet jag som vanligt inte när jag kommer att kunna vara ledig, men några veckor mitt i sommaren lär det ju bli iallafall. Maken vill hellre ha semester i juni, men vi får se hur det blir med den saken. Först och främst vore det ju trevligt om vintern ville ta slut!? I natt har vi fått en omgång riktigt blöt och tung nysnö, som nu pockar på att bli bortskottad. Iallafall allra närmast huset och åtminstone kring ytterdörrarna...

Ha det fin-fint!! :-)

Emmama sa...

Så där skulle garanterat också mina far- och morföräldrar göra och vi har mycket att lära av den generation vad gäller att vara sparsam tycker jag! :)

Anonym sa...

Har du pillat ner några frön i jorden än?