09 oktober 2012

Alla dessa dagar

Alltid finns det nåt att fira. Nyss firade vi ju Kanelbullen och snart kan jag fira mig själv. Neej jag fyller inte år eller nåt sånt. Jag är nämligen tidningsbud. Vi som bor permanent här ute har våra tidnings och postlådor på ett samlat ställe. Så varje morgon hämtar jag förståss vår egen tidning men jag tar även med en tidning till grannen och slänger in den på hans altan. Ibland får jag även i uppdrag att ta med flera tidningar om någon är
bortrest eller sjuk.

Den 13:e Oktober är det nämligen Tidningbudens Dag, därav anledningen till lite extra firande.
Flera `dagar´ kan ni läsa om här.
Hoppas ni får en bra dag, och glöm inte bort - det finns alltid nåt att fira.

3 kommentarer:

Annelie sa...

Haha..grattis på din dag i förskott då! :)

AnnaKK sa...

Ha-Ha!

ja, det är väl lika bra att fira på då - så länge man faktiskt kan och orkar göra det! :-D Fast på det stora hela tycker jag att det har gått till överdrift med alla dessa Dagar... Om nån frågar mej, så tycker jag t o m att mors och farsdag är helt onödiga. De enda som verkligen mår gott av dem är ju detaljhandelsbutikerna, som lyckas kränga lite (eller förmodligen mycket!?) extra presenter då...

"Älgköttets Dag" infaller förresten här på torsdag. Med andra ord bör jag komma ihåg att inhandla några rullar fryspåsar, gärna redan imorgon... :-)

Ha det fint!!

Anonym sa...

Vilken rolig lista :-) Jag ska komma ihåg att dra in extra mycket luft på Andningens dag, 3 februari.