05 december 2012

Bloggen stängd pga snöoväder

Är just nu inne och värmer mig efter att ha skottat snö i två timmar. Och då har jag bara klarat av en bråkdel. Det viktigaste var att få ut soptunnan till vägen, om ifall att sopbilen skulle komma fram idag.
Fågelbordet var totalt igensnöat och tomt. Så det var också viktigt att få fram förståss.
Och snön fortsätter att vräka ner samtidigt som det blåser. På taken ligger det meterhöga drivor här och var.
Som tur är behöver jag inte ge mig ut med bilen idag. R kom i alla fall till jobbet i morse för bilen är borta. Får se om han också tar sig hem i kväll.
Nu blir det lite mat i magen och sen är det bara att ge sig ut igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har nu skottat för 3:e gången idag. Tursamt nog är snön fortfarande torr och lätt. Har ni blötsnö?

AnnaKK sa...

Usch för såna oväder, men så länge strömmen inte har gått också är det ju ändå uthärdligt... Tids nog ger det väl med sej!? Ha det så bra du bara kan!! :-)