06 juni 2013

Hej hopp , årets första dopp

Jag kunde inte hålla mig längre. Efter att ha oljat in badbryggan på förmiddagen när det var
ganska så varmt, började jag tänka tanken. Men glömde bort att kolla vattentemperaturen.
När jag lite senare var i affären sa dom att det är nog 20 gr i sjön nu. Då bestämde jag mig.
Hämtade badhanduken och så på med baddräkten. Och gudars så skönt det var med ett dopp och även med en liten simtur utåt sjön. Sen kollade jag tempen i vattnet. Den visade 21 grader. Härligt !

2 kommentarer:

AnnaKK sa...

Så pass varmt!? :-) Det är ju faktiskt inte så-å-å-å länge sen det var bortåt en meter is!! :-D Själv avvaktar jag med bad - förmodligen hela sommaren! <:-) Som liten var jag närmast en fisk, men som vuxen vet jag inte vad jag ska kalla mej i det hänseendet... Badkruka är lixom inte tillräckligt!? Hm...

Anonym sa...

Är det en grund sjö? Det låter helt otroligt att det blivit varmt så snaabbt.