16 februari 2009

Kontaktproblem

Ja det är precis det jag har haft. Jag har lyckats ta sönder en kontakt till nätverkskabeln.

Men den är fixad i dag. Så nu är det problemet ur vägen.

Jag ser att det är en vecka sedan jag skrev ett inlägg. Fy på mig !. Men tiden räcker inte till jämt och för övrigt händer det inte så mycket här hos oss i veckorna. Det mesta handlar om jobba, äta, sova. Ganska trist va !.

Jag tillbringar en massa tid hos min mamma som bor alldeles intill oss. Både på gott och ont vill jag säga. Det blir att jag springer upp en stund varje kväll, kollar posten som måste hämtas en trappa ned utan hiss. Och det klarar inte mamma p.g. av en utsliten höft. Slänger sopor, just nu ger jag henne ögondroppar också p,g, av en ögoninfektion. Sen finns det lite tvätt som tas med hem. Och sopor som ska slängas. Men framför allt sitter vi och småpratar om dittan och dattan en stund. Och det känns ganska skönt för mig också. Vi har inte förr haft den här nära kontakten vi har idag.
Så p.g. av att jag kommer hem lite senare nu har gubben min börjat fixa matlådorna till nästa dag . Det blir faktiskt ganska bra även om han vill ha, som just nu , hjälp med såsen ?!

Ska snart fixa den också men först måste jag berätta om vilken underbar dag vi hade igår.



Solen sken från en klarblå himmel. Det var visserligen 13 gr kallt på morgonen men senare värmde solen ganska gott. Vi packade ned kaffe och äggmackor i ryggsäcken. Plockade fram våra pimpelburkar och gav oss ut på sjön. Isen är ca 25 - 30 cm och riktig kärnis så vi kunde gå precis var som helst. Det är hos oss ca 1 dm snö på isen. Det tänker man inte på när man börjar gå ut för då går man en liten bit sen borrar man några hål och sitter en stund och så fortsätter man. Men hualigen, när man börjar bli nöjd och ska hem igen så inser man att man gått alldeles för långt. Vi var ute i 5 timmar och gudars så skönt det var.

När vi kom hem ringde jag mamma och frågade om jag fick ledigt resten av dagen. Hon skrattade och sa ja visst. Du är ju här varje dag - så koppla nu av resten av dagen och tänk lite på dig själv.

Tänk , jag hade inte några problem att somna på kvällen.

Så här ser det ut på sjön nu. Som en mototorväg kors och tvärs ungefär.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så underbart!
Jag älskar också såna där vara-ute-dagar. Mina föräldrar bor ju också vid en sjö, och på somrarna är det båten som gäller, på vintern annat... det är såååå mysigt!

Just nu är det ju faktiskt "riktig vinter" också, och en strålande vinterdag är ta mig tusan lika bra som en perfekt sommardag på stranden. Så det så!

Kram!

Annelie sa...

Så mysigt ni hade det! Det är ju så det ska vara på helgerna, en riktig energiboost skulle jag tro.

Själv var jag ute på en timmes promenad med kameran här bakom, utmed skogen och ut på gärdena. Hade jag inte hällt i mig en kopp kaffe precis innan jag gick iväg hade jag kunnat gå lite längre..men nu blev jag ju tvungen att vända och gå hem *S*.

Marianne sa...

Så skönt det ändå måste vara att ha nära till din mamma så att du slipper åka långt varje gång och ändå kan hjälpa henne och ge henne lite solsken i livet utan att det blir alltför tungt.

KRAM!