18 februari 2009

Vi fryser !?

Nja, vi bor ju i södra Sverige och då är vi väl lite mer frusna än de som bor i norra delen av landet. Vi har ju ett avlångt land så årstiderna kan variera massor. Från blåsippor i söder till

en meter snö i norr.

Just nu är det ett för oss ett härligt vinterväder. Ca 6-7 gr kallt. Vägarna är torra och fria från slask. Det gillar vi landetbor som måste pendla till jobbet 2 - 3 mil varje dag.


Och nu är det sportlov här. De som har möjlighet åker till fjällen. Och de som av någon anledning inte kan åka till fjälls håller till godo med minsta lilla pulkabacke. Det ser ut som en myrstack där. Massor med ungar och en och annan förälder. Jag högaktar dom som har ork nog att gå upp och ned i backen med en/flera barn och en pulka.

Tja, vi gjorde likadant faktiskt när våra barn var små.

1 kommentar:

Annelie sa...

Vilket mysigt collage! :)
Frostmönster är så fint.
Men att frysa är inte lika fint...jag fryser på jobbet och jag fryser hemma så även om jag tycker om vinter så längtar jag nu till lite varmare väder.