14 juni 2009

Försöker komma ifatt..

Som jag nämt tidigare har det varit mycket party,party här sista tiden. Jag försöker komma ikapp med tiden och bloggandet. Och då upptäckte jag att jag skrev om min födelsedag som inföll efter Mors Dag. Så här kommer Mors Dag lite för sent men ändå.


Jag fick denna underbara vita pelargon. Den fick stå inne på vår inglasade altan. Och vipps blev det 50 gr varmt där. Och vi jobbade och hade stängt alla glasdörrar. Den fick helt enkelt värmeslag. Blommor och blad bara hängde ned på bordet. Och jag blev jättelessen förståss för att jag tagit livet på en sån fin blomma som jag dessutom hade fått. Men med gröna fingrar , lite vatten och extra kärlek och så fick den stå inne och pusta ut så blev den så här fin. Nu är jag extra noga med var den får stå.

Och så har Annelie gjort det igen. En jättesöt liten tårta till Mors Dag. Och himla god som alltid förståss.

Nu återstår bara att skriva lite om vårt äldsta barnbarn Linus som tog studenten i fredags. Men det får bli ett lite speciellt inlägg framöver för han är nåt alldeles speciellt för oss. Och efter det är jag snart ikapp almenackan. För snart är det midsommar och här ska förberedas mat och tipspromenader och priser och jag vet inte allt...

Så vi hörs framöver , tills dess ha de så bra allihopa...:o))

3 kommentarer:

SqZ sa...

Vilken hektisk tid du haft- men rolig :-)

Marianne sa...

SqZ - ja, jag vet. Det har varit lika roligt som jobbigt. Och så tog jag fel på en hel vecka nu till midsommar. Trodde det var en hel helg emellan, men icke sa Nicke, midsommarafton är ju redan nu på fredag.Ha,ha - nu väntar vi bara på bättre väder. För sämre kan det ju inte bli...

Marianne sa...

Wow! Men Annelie måste vara proffs? Om inte tycker jag hon ska börja sälja tårtor - dyrt! Det är ju riktiga konstverk hon gör!

Vi har några pelargoner som står ute i hettan, visserligen i skuggan, men ändå. Och jag glömmer vatta. Men de blommar! Helt otroligt!

KRAM!