04 juni 2009

Våra småbarn

Nu har dom äntligen kommit fram. Våra små skatbarn. I lördags morse fick jag se den första ungen sitta i ett litet träd bredvid boet. Han satt där alldeles stilla och tyst. Han kollade in mig när jag närmade mig med kameran. Men det var som att han fattade att jag inte var farlig.



Jag har matat mamma och pappa Skata varje kväll i flera månader nu. Och finns det ingen mat i skålen vid ca 18 tiden så sitter de där och väntar. De vänder sidan till och låtsats som att de inte finns. Men jag kan se i deras ögon att de bara väntar på signalen. Dvs. Jag säger när jag häller upp maten - varsegod, maten är serverad. Och de kommer direkt.


Jag älskar dessa vackra fåglar. De är kloka och mycket finurliga , och om man lär känna dom är de nästan som ett tamt husdjur.


3 kommentarer:

SqZ sa...

Tänk att pippisarna är så stora redan!

Marianne sa...

SqZ - Jo de är stora men min bild blev inte klickbar, suck !. Så de syns knappast. Ska försöka mig på några nya bilder.

Marianne sa...

Vad mysigt att ha alldeles egna skator!

Grattis till skatbarnen!

Kram!