03 juli 2009

Semester

Japp. Nu är den äntligen här. Semestern börjar i dag. 5 veckor har jag att se fram emot. Ja, jag vet att tiden går himla fort när man är ledig, men just nu är det väldigt avlägset med jobb.

Nu ska jag bara njuta i kväll. Och i morgon kanske jag tar itu med en del av allt som behöver göras här. Huset ska städas. Trädgården ska röjas ( den ser för jäklig ut nu) ogräs överallt. Blir det lite svalare så är det bullbak som gäller. Och så finns det nog tid över till bloggen. Där ligger jag efter massor. Men som sagt, en sak i taget - det är ju semester.
Förresten, jag ska nog börja med en bok. Jag önskade mig när jag fyllde år EN STYVMORS DAGBOK. Den är skriven av Fay Weldon och översatt av min namne i Kairo Marianne.
Jag vet att jag är dålig på att läsa böcker, men den här måste jag bara läsa.
Nog kallprat för nu. Hörs snart igen.

3 kommentarer:

Annelie sa...

Ja äntligen är den här!! :)
Inte tänka jobb nu, bara njuta av ledigheten och göra precis vad man känner för, för dagen!
Vi ska ju ut på fotosafari och skoj :)

Marianne sa...

Vad ROLIGT att du ska läsa Styvmor! Hoppas att du kommer att gilla den!

Men du, ta det nu lite lugnt och SLÖA också! Damm och torra löv finns kvar när du känner för det. Gå och bada lite, gå på fotosafari med Annelie, lek med barnbarnen och gå du och shoppa lite. Luncha med någon väninna på stan. Åk och titta på något slott som du har tänkt göra i evighet men inte haft tid med. Visst finns det någon antikbod i faggorna som du har varit nyfiken att titta in i? Eller någonting annat. Titta på när gräset växer, det är rätt skönt det också.

Sen ska du ju bara jobba några veckor till och SEN är du LEEEDIG! DÅ kan du rensa i trädgård och städa och baka bullar och ha dig.

Fast du FÅR städa om du KÄNNER för det, fast bara då!

Ha det nu så SKÖNT på semestern!
Stora semesterkramar!

Marianne sa...

Marianne - Tack snälla du. Ja det är precis som du beskriver som jag vill ha det. Så får det bli, jag lovar. Bara städa o greja lite när jag känner för det. Och boken ligger framme nu. Den ska jag som sagt börja med.
Kram ,