19 juli 2010

Äggande

Som många av er vet så besöker jag min gamla mamma varje dag. För det mesta är det samma gamla vanliga visa. Ont, ont, värk,värk, vet inte hur länge jag orkar, osv.osv. Men ibland blir man lite full i skratt när hon kommer med sina klurigheter. Som i dag när hon berättade att min bror varit där och lämnat en massa ägg. Till saken hör att han bor granne med en hönsbonde (heter det verkligen hönsbonde). I alla fall får han köpa ägg billigt där. Och mamma vill alltid ha nåt gott till kaffet så jag bakar hela tiden. Så idag fick jag med mig hem en karta färska små fina ägg så hon ska nu få några fina sockerkakor och lite annat gott.

Jag sa till henne - nu lägger jag in några ägg i kylen så du vet.

Hon sa - Vadå lägger, ägg ligger inte, dom sitter.

Jag sa - Vadå sitter, nej de står

Hon sa - Näe, ägg står inte, dom ligger ?!

Jag sa - Ligger ?! Sa jag inte det !

Här har jag lekt nåt alldeles förskräckligt med en bild på fyra ägg. Om dom sitter, står eller ligger lämnar jag till er att försöka förklara för mig.

1 kommentar:

Annelie sa...

Haha...ja, vad ska man säga! Hon är rolig hon ;)

Snygga ägg...lika snurrig bild som snurrigt huruvida äggen ligger, sitter eller står :D