11 juli 2010

Semester

Jag har tagit en liten semesterpaus från bloggen. Eftersom jag bara har en stationär data inomhus så går det bara inte att sitta där några längre stunder. Just nu har vi 29 gr både ute och inne.

Förra veckan hade vi våra två barnbarn här några dagar. Eller rättare sagt, jag hade dom här. Gubben min börjar sin semster i morgon som först. Och då gällde det att hitta på en massa kul. Det bästa dom vet är att ha krig med vattenballonger. Så snäll som jag är fyllde jag ca 50 st med vatten. Det tog nästan en timme. Och jag var totalt genomsur efteråt. Sen startade kriget. På 5 min hade de lyckats krascha alla ballongerna. Sen var det bara sjön som gällde. Och det har det varit sedan dess. Inte ett smack blir gjort, det är alldeles för varmt. Så framöver är det sjön som gäller så länge den här tropiska värmen fortsätter. Så jag ber att få återkomma när det blir lite, lite svalare. Under tiden hoppas jag ni får en alldeles underbar sommar också.

1 kommentar:

SqZ sa...

Jag skulle gärna ha lite närmare till en badstrand. Jag som normalt sett är en badkruka vill nu doppa mig varje kväll. Ha det skönt!