18 oktober 2010

Redan måndag

God morgon på er. Tänk det är redan måndag och när jag tänker efter vet jag inte vart förra veckan tog vägen. Men om jag tänker efter riktigt ordentligt så var den full av allt det där som är riktigt tråkigt att göra, men som måste göras.
Städa och rensa både ute och inne, det var vad jag gjorde. Lite mera noga än vanligt den här gången. Frosten har nu tagit de sista blommorna och nästan alla löv är borta från träd och buskar. Det blev en hel del skottkärror med skräp som fyllde på komposthögen.
I Lördags hade vi den vanliga höststädningen här i stugföreningen. Då rensades det sly och eldades en massa rishögar. Snöpinnarna kom upp, sjövattnet stängdes av. Vägen fick lite ny fyllning av grus. Och jag har fått till min uppgift att fixa korv, kaffe och mackor till alla. Det har jag gjort en massa år och jag lär nog få fortsätta. Vi räknar med fika till ca 120 pers och vi står i mitt kök och brygger kaffe och brer frallor till alla.
När alla var utspisade väntade all disk och försök till att få köket normalt igen.
Samtidigt kom våra två barnbarn som vi lovat ta hand om den här helgen. Så det var bara att börja om från början igen med mat och fika. Hela huset (nåväl det är inte så stort) förvandlas till ett dagis på nolltid. Då får man kryssa fram mellan papper, kritor, lego, spel och diverse annat.
Jag tror jag somnade innan jag fått ned huvudet på kudden i går kväll.
Men så vaknar jag i dag och huset är tomt och tyst igen och jag tycker det känns lite trist faktiskt. Så just nu är det bara att ta itu med tvätt, strykning och så blir det en sväng med dammsugaren igen. Sen ska jag planera resten av veckan.

2 kommentarer:

AnnaKK sa...

Det är verkligen full fart för det mesta kring dej och ditt! :-)

Så här års lugnar tillvaron ner sej rejält för min del - brukar ha som semester i november och december, för då är det nästan ingen aktivitet alls på jobbet och därmed inte heller några arbetsuppgifter för mej. (Är timanställd av indrottsföreingen).

Vilken rolig "gubbe" (trädstammen) i rabatten! :-)

AnnaKK sa...

Det är verkligen full fart för det mesta kring dej och ditt! :-)

Så här års lugnar tillvaron ner sej rejält för min del - brukar ha som semester i november och december, för då är det nästan ingen aktivitet alls på jobbet och därmed inte heller några arbetsuppgifter för mej. (Är timanställd av indrottsföreingen).

Vilken rolig "gubbe" (trädstammen) i rabatten! :-)