18 maj 2011

Han är hemma nu

Redan i dag fick jag åka och hämta hem reservdelsgubben. Han är sååå duktig på att lära sig gå igen så han fick åka hem en dag tidigare. En hel påse full med värkpiller fick han med sig hem och en jättestor kartong med engångssprutor. Det är sprutor han ska ta varje kväll i två veckor nu för att förhindra blodpropp. Jag säger färståss att han ska säga till om han vill ha hjälp med nåt. Och gissa vad han ville ha hjälp med. Jo att ta sprutan. Så ikväll har jag gett en spruta för första gången i mitt liv. Puh ! jag skulle hellre ta en själv än att sticka nålen i nån annan. Men det gick nog bra för han vill ha hjälp av mig igen i morgon.
Nu har jag tagit en wisky-pinne för att lugna nerverna och han har tagit en morfintablett för värken och gått och lagt sig.

Natti, natti !

Inga kommentarer: