08 augusti 2012

Hej då, lille bilen


Jaha, så har jag sålt min lille bil. Den har jag haft i 6 år nu och faktiskt kan man fästa sig väldigt mycket i en bil. Men jag kände att det var rätt köpare som ville ha den och då blev jag inte så lessen, snft. I stället har jag nu en SAAB 95-a som jag egentligen inte vill ha. Den är alldeles för stor att fickparkera med tycker jag. Men det är R som hittat den och det ska vara en riktigt pärla så då får man väl tro på det då. Och det känns faktiskt lite tryggare att köra en lite större bil här på vägarna där det vimlar av vilda djur.
Ikväll har jag ägnat mig åt snigeljagt igen som så många andra kvällar. Det har regnat nästa hela dagen här och då kommer dom små rackarna. Men jag hugger huvudet av dom med en sekatör och slänger dom i en plastpåse som sen hamnar i soptunnan. Det gäller bara att knyta ihop ordentligt så de inte kryper ut, man kan ju ha missat att dela en och annan. I kväll blev det bara ca 50 st.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sniglarna har verkligen blivit en plåga. De fåglar eller andra djur som så småningom lär sig att äta dem kommer att ha gott om käk :-)