06 augusti 2012

Vad gör man när det regnar

Jo man köper en ny bil ?!. Det är vad jag gjort idag. Näe, den är inte ny, bara bättre begagnad. När vi kom hem började det regna så ni får se bilder senare på nya bilen. Och även på den lille, lille Golfen som nu är till salu. Jag kommer nog att sakna den väldigt, väldigt mycket. Den börjar bli till åren men jag har skött den noga och hoppas nån köpare gör likadant.
Precis när jag tänkte ta fram gräsklipparen kom de svarta och grå molnen väldigt nära, och naturligtvis började det regna.
Eftersom det är måndag betyder det att min mamma ska ha nytt värkplåster på sig. Det fixar jag alltid. Men jag vet att hon alltid sitter klistrad framför TV´n och tittar på repriser så att komma dit före 16.00 är inte bra.
Jag fördrev tiden med att göra en bulldeg, och sen blev det besök hos mamma medans degen jäste.

Nu är bullarna klara. En påse tar jag med till mamma som vanligt och resten får vi väl äta upp själva.

2 kommentarer:

AnnaKK sa...

Eller så kan du mejla över en påse till mej!?! ;-) De ser fantastiskt fina och goda ut!! I ditt nästa liv får du allt bli konditor! :-)~

Hoppas du hittar en köpare till Golfen som tar lika bra hand om den i fortsättningen som vad du har gjort. Tänk, det är faktiskt nästan som att sälja en levande varelse, fast att det "bara" är en bil! <:-)

Annelie sa...

Va? En ny bil? Bara så där...haha..ni är ju för roliga! Men vad kul! :)
Eh...jag kommer gärna och hjälper till att äta bullarna!! Och så tror jag att 2 som nyligen flyttat skulle bli glada av en påse ;)

Kram!