23 november 2012

Saffransbullarna klara


I dag har jag fyllt frysen med saffransbröd. Observera att det inte finns några lussekatter på bilden. Jag avskyr att rulla dessa katter. De jag gör liknar mest tjocka fela larver. Så det blev vanliga bullar med saffran som är fyllda med smör och hackade russin. De utan pärlsocker på kommer jag att dekorera med florsockerglasyr när de ska serveras.
I helgen väntar ett besök på den lokala julmarknaden här i byn. Sen ska vi ta fram alla ljusslingor som ska upp i buskarna till nästa helg. Ja alla är väl för mycket sagt för så många har vi inte. Jag gillar inte när trädgården och husen är överfulla med ljusslingor. Och inte vill jag betala elräkningen därefter heller.
Men ett par stycken får det bli som lyser upp här ute i mörkret.

Med det vill jag bara säga  -  Trevlig Helg på er alla

2 kommentarer:

Emmama sa...

Åh! Jag hade nästan offrat en liten del av tån för att ha såna i min frys nu, låter jättegott!

AnnaKK sa...

Åh, vad gott!! :-)~

Diskuterade faktiskt julbak med dottern innan idag, men vi kom fram till att vi måste vänta några veckor till - annars kommer allt att vara uppätet långt innan jul! :-D

Nä, det var ingen som åt vildsvinsbetarna - de bara hamnade på en tallrik inför fotograferandet! Har inte provsmakat köttet heller än, men förhoppningsvis smakar det inte galt... Grejade lite med istrarna idag, och gjorde hemlagad fåglemat av dem. Och när jag hade ställt ut en laddning på avkylning ute på trappan var det nästan genast ett par talgoxar och provsmakade. Verkade som om de gillade det. :-)