12 februari 2013

Inte nu igen

Jaha, så har de varit framme igen.  I går kväll kom dom, hela familjen. Nu har vi lärt oss vilken rangordning de har när det gäller att äta. Störst går först. Så är det bara.
                                                (Bilden är från nätet.)

Eftersom det är mörkt när de kommer kan jag inte få till nåt foto själv. Men så här ser de ut. I kväll räknade vi till 9 stycken.
 Men mån om fåglarna och deras hus  som jag är, så plockar jag in all mat innan natten. Så nu har dom inte förstört nåt för oss.

Eftersom ekorren inte kommer åt nån mat i det lilla fågelhuset slänger jag ut lite frön på marken. Det är rester efter dessa frön som hjortarna skrapar fram. 



2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det inga jägare i byn?

AnnaKK sa...

Verkar plötsligt väldigt harmlöst med ett och annat rådjur eller hare som hälsar på i trädgården och eventuellt provsmakar nån växt... <:-)

För ett par år sen hade jag ständigt ekorrar vid fågelmaten, men tyvärr inte nu längre.