01 februari 2013

Liten Fredagshälsning

Det händer inte så mycket här på landet just nu. I trädgården är det lugnt. Jag tar in det nya lilla fågelhuset varje kväll. Men de gånger jag varit uppe nån gång på natten och kikat ut så har jag sett dom. De finns fortfarande här och letar febrilt efter mat. De krafsar i snön och hittar nog en hel del. Men hur de kan mätta sin stora mage med lite fågelfrö är för mig en gåta. Jag tycker faktiskt lite synd om dom även om jag var förb...ad på dom förra veckan.

Hur som helst vill jag önska er en riktigt trevlig helg. Det här fotot tog jag för ett par dagar sedan. Då var det kallt och en massa rimfrost. Nu har det töat och det är inte lika fina vyer här. Men i skuggan här hos oss är det fortfarande vinter. Snön på sjön har smält och frusit till igen. Kanske, kanske det det kan bli att vi tar upp en aborre eller två i morgon.
Trevlig helg på er alla 

1 kommentar:

Annelie sa...

Vilken jättefint vinterblått foto. Det är ju såå vackert när det är vitt på träden...nu är det bara mörkt och trist och inget fotoroligt alls.