07 mars 2013

Mera hjortar

Jag lovade ju att jag inte skulle tråka ut er med mera hjortar men det är det enda kuliga som händer här på landet just nu. Vi har fortfarande ca en halv meter snö på tomten. Även om solen har visat sig emellanåt så har nätterna varit kalla så inte har det det smällt så mycket som vi hade hoppats på.Men hjortarna har trampat upp några gångar som de hela tiden kommer tillbaka på.

Jo, de kommer varje kväll. Jag brukar hämta in diverse fågelhus och nöthållare och talgbollar för natten. Men ibland kommer de samtidigt som fåglarna äter sitt nattmål. Och då händer detta.
Här har en av dom slickat rent allt vad fågelfrö heter under fågelhuset. Och nu har han tagit sikte på nästa godbit.
Han såg att i nästa buske fanns en automat med nötter i. Smaskens tyckte han. En stöt med hornen så var den den nere på marken. Nu gällde det bara att få ut nötterna. Med hjälp av hornen och framfötterna så lyckades han galant. Snart var behållaren tom. Och jag lovar, han missade inte en enda nöt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

*ha-ha* De är så fräcka.

Ronnie sa...

Häftigt med dessa vackra djur så nära o fräcka är de med .
Kul att se !

Ronnie sa...

He he lycka till med "pimpelfajten" mot gubben då !
Faktum är att jag trappat ner fisket rätt mycket , till största delen pga ökat fotointresse .
Välkommen tillbaka på min sida o hoppas du hittade nåt av värde .

AnnaKK sa...

Ja, nog är de ena marodörer de där, men samtidigt måste det ju vara så-å-å kul att kunna betrakta galenskaperna på så nära håll!! Eller galenskaper, förresten... De är ju faktiskt väldigt smarta!!! :-D

Maken hade fått besök av några dovhjortar på jobbet häromdagen. Han kör ju skogsmaskin, och de kom fram för att käka knoppar på fällda lövträd.

Trevlig helg på dej!!! :-)