02 april 2013

Påskharen, tårtan och julgranen

Det var inte bara barn och barnbarn här i påsk. Naturligtvis kom påskharen också. Nu har hjortarna fått konkurrens vid matbordet. Jag kan även meddela att grävlingen har vaknat ur sin vintersömn. Och naturligtvis har även han hittat till maten.Två sena kvällar i rad har vi sett honom vid stenen.
Och så klart blev det en påsktårta även i år. Annelie har överträffat sig själv igen med denna supersöta skapelse. Och god var den också, som Mannerström säger i reklamen.
Julen varar ju till påska sägs det. Och så är det hos oss i år. Granen ställde jag ut i en snöhög efter nyår, och där står den än. Fastfrusen. Kanske jag får bort den till midsommar, hmpf !

5 kommentarer:

Annelie sa...

Den där haren...äre tysken eller? *fniss*

Marianne sa...

Annelie - Vet i fanken. Var det tyskhare Jimmy menade eller ???

Anonym sa...

Jag är lite avundsjuk på grävlingsbesöket. Jag ser bara döda grävlingar på vägen.

Annelie sa...

Ja, han pratade om nån tysk..hihi..

..och du..TACK för den goda maten du gjorde..det skulle du fotat också och visat, korgarna var jättegoda!

AnnaKK sa...

Den enda hare jag såg i påsk var en stackare som blivit överkörd, och låg i vägkanten. :-( Den var väldigt ljus i färgen, fast inte helvit som svenskhararna är på vitnern. Men vi tror det kan ha varit en sån iallafall, och då var det ju extra synd att den förolyckades.

Nu ska det visst finnas en varg här i faggorna igen, så man kanske skulle önska sej lite nysnö så man i bästa fall kan få se spåren efter den!? :-D

Vilken magnifik tårta - hon är verkligen duktig på marsipanfigurer, Annelie!!! :-)

Ha en fin fredag!