15 juli 2013

Det här var inget för mig

Mycket grovarbete klarar jag av, men nån ställningsbyggare vill jag då rakt inte bli. Vi har idag hämtat
lite ställningsmaterial hos sonen. För nu MÅSTE vi måla om huset. Och då behövs lite ställning till gavlarna som inte stegen riktigt räcker upp till.
Håll här, och glöm inte låsa spärren, hämta en ny, spiran hit och spiran dit. Och så trallen, den skulle upp på bra ståhöjd. Att sen tomten lutar och jag ville gärna ha sten och blommor i någorlunda behåll gjorde inte saken bättre.  Jag vet i fanken var krafterna kom ifrån. Men jag klarade det.
I morrn börjar vi. Först ska allt vitt skuras, sen börjar själva målningen. Det är den som är kuligast, inte allt förabete. Blir jag för trött på allt, så hoppar jag i sjön en stund. Det brukar hjälpa.

Inga kommentarer: