26 juli 2013

Slutet på semestern

I dag är sista semesterdagen för gubben min. På måndag är allt återställt igen.
Det har inte  blivit nån ordning på nåt. Sov och mattider har infallit lite huller om buller.
Men nu vankas normala tider. Dvs. klockan ringer 05.15 och jag som inte behöver gå upp så tidigt kan inte somna om. Så det blir att hämta tidningen och ta en tidig frukost. Men inte mig emot. Jag är morgonpigg och gillar att ta en låååång frukost och helst med ett bra korsord. Sen är jag fit for fait.

Vad har vi nu gjort på semestern. Jo, en hel del av vinterns ved finns klar i vedboden. Och så har äntligen huset blivit målat. Det var behövligt efter 8 - 9 år. Men f--n vad varmt det var. Färgen hann nästan torka innan den kom upp på väggarna. Nu är det lite fix kvar, men det får jag fixa själv när det kan bli lite skugga på den annars hela tiden solsidan.

Det har varit en helt underbar sommar. Varmt, sol, inget regn. Fast nu önskar vi nog oss en liten skur i alla fall. Jag tänker på svampen. Vi har kollat våra ställen men det är alldeles för torrt.


Man ska dricka mycket i värmen. Så i kväll tar vi oss ett glas och säger adjöss till ledigheten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men nu har det väl regnat hos er också? Jag var ut på en svamptur idag och hittade lite gult guld. Men ack så varmt och klibbigt det var i skogen.