09 mars 2014

Vilken härlig dag

Äntligen en dag med solsken och nästan ingen blåst. Gissa om det började klia i mina gröna fingrar.
Jag tog som vanligt min runda i trädgården. Men idag fick jag beskymmer. Var sjutton ska jag börja ?


Runt flaggstången har vi kärleksört och mellan plantorna finns det några minipåskliljor. När jag krafsade lite bland löven så ser jag att det börjar bli lite grönt där nere i botten.


                                                      Vipps var allt skräp borta.

Jo det blev lite mer gjort också. Det är fortfarande för blött att räfsa gräsmattan men att kratta bort allt skräp som blåst ner från träden var nog bra för den fortsatta städningen.

Nu är det bara frågan om hur länge den här värmen håller på. För säkerhets skull har vi INTE plockat undan snöskyffeln än. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte samma sak när jag var ut en sväng på förmiddagen. Var sjutton ska jag börja?

Eva sa...

Kanske smart att låta den vara framme man vet aldrig :) i dag ser det härligt ut :) skall ut o njuta snart ..önskar dig en skön dag kram

AnnaKK sa...

Här har det ju trillat ett antal träd på tomten under vintern (några i stormar och några för makens motorsåg) så häromkvällen tog vi ett ryck med alla grenar som låg kvar på marken efter några av dem. Ganska svettigt, men å så fint det blev! :-) Fast den stora högen med ihopsamlat ris ser väl mindre fin ut... Får se om det kan komma en ledig dag med lämpligt väder, så vi kan elda upp den!?

Snöskyfflen står kvar i beredskap här också. Vågar inte riktigt tro än att vintern verkligen är över... :-)