01 november 2008

Flytten är klar

Nu är dom på plats. Annelie och Linus och Yatzi. Vi körde stora flyttlasset i går. Och fick nya lägenheten så pass klar att de har kunnat sova där i natt. I morse städade vi det sista i kök och badrum och blev klara ca 12.30. Det nya flyttlasset som var på väg från Stockholm kom vid 13 tiden. Snacka om ´just in time´ Sen var det bara att packa upp, diska en massa, förflytta tomkartonger, slänga papper o.s.v. I dag fick även lille Yatzi flytta hem till sin nya lägenhet efter att ha varit hos oss några dagar. Han hade nog saknat både Annelie o Linus tror jag.
Vi är nog rätt trötta allihopa, så i kväll blir det natti,natti tidigt tror jag.
Annelie har inte fått igång sitt internet än så ni som undrar får hålla er till tåls några dagar till.
I morgon ska vi fixa lite här i vårt eget hus. Måste åka och storhandla. Allt är tomt i kyl/frys. Och på måndag börjar en ny arbetsvecka.
Ha,ha - måste berätta en kul sak. I morse så gick gubben min och skulle hämta tidningen som vanligt. Men det fanns ingen tidning. Ja visst ja, det är ju helgdag i dag kom vi på sen. Snacka om att vi inte har koll på vad det är för dag.. :o))
Snart är allt normalt igen så då hörs vi som vanligt.
Må så gott tills dess.. :o)

4 kommentarer:

Annelie sa...

Tack så mycket för all hjälp!
Internet fungerar nu, och då även telefonen, det är bara det att jag inte hittat den än..hehe..
Yatzy har inspekterat klart och ligger nu och sover helt utslagen på fönsterbrädat i vardagsrummet. Linus drog till krogen! Jag sitter här och är helt slut!! Blir inte mer gjort idag!

Annelie sa...

Haha...jag säger som Jimmy sa när vi var små och jag ropade på honom: -Jag heter inte Jimmi...jag heter JimmY!
Yatzy heter inte Yatzi..han heter YatzY ;o))

Marianne sa...

Så skönt att flytten är klar! Hoppas nu Annelie ska trivas i sitt nya.

Aha, det är därför det inte var något korsord i SvD i går. Jag printar dem från nätet, himla bra service för oss som inte kan komma över pappersupplagan!

Ha nu en skön och vilsam söndag!

SqZ sa...

Jag brukar heller inte veta när det är helgdagar, i alla fall inte är de infaller på en lördag eller söndag :-)