03 januari 2009

Att blogga forts..

Tack för era gulliga kommentarer. Jag vet egentligen inte vad jag ville med gårdagens inlägg. Jag var så trött på allt. Kände att det inte fanns nån ork kvar till nåt. Och då blev det bloggen som fick sig en omgång. Allt p.g. av vår förkylning som inte vill ge med sig.


Men naturligtvis vill jag fortsätta blogga. Det är bara det att jag vill sätta min egen prägel på bloggen. Det är så lätt att ta efter andra, man blir nog lite påverkad av andras bloggar precis som vi blir påverkade av reklam, fast vi inte vet om det själva.


Jag läser mycket av vad andra skriver och jag kan ju då konstatera att det är det yngre gardet som toppar skrivandet. Att mode, smink, partyn osv. är deras intresse förstår jag fullständigt väl. Jag var ju likadan själv. Sen är fotointresset enormt stort nu. Och det är ju tack vara den digitala tekniken. Tack o lov för den säger jag. Då kan man ju knäppa och knäppa i evigheter för att få den där perfekta bilden. Och gud så många duktiga amatörfotografer det finns.


Jag vill själv lära mig mer av tekniken. Motiven finns precis utanför min dörr. Som idag när jag tittade ut på morgonen så snöade det massor. Det satt ett gäng stora röda domherrar i grannens trädtopp. Det såg ut som ett vykort. Så kameran åkte fram MEN batteriet var slut och jag skulle byta. Det fattades dock ett batterie som vi ´lånat´till en klocka vi köpt så det blev ingen bild på de röda herrarna den här gången. Nu står det - köp nytt batteri -överst på inköpslistan.


Nåväl, jag kommer nog på nåt litet eget framöver. Tills dess får ni hålla tillgodo med mitt vardagspladder så länge.

Jag har i alla fall bytt från sommar till vinterbild överst på bloggen nu. Hi,hi bättre sent än aldrig va.


Och så måste jag avsluta med ett foto som Annelie tagit med min kamera. Hon är rätt kul min dotter :o))


3 kommentarer:

Marianne sa...

Hej vännen! Du ska INTE ha panik med bloggen! Du bloggar när du känner för det, läser när du känner för det, och däremellan tar du hand om dig och de dina i det riktiga livet. Och det där med att hitta en egen stil, det har du väl redan? Tycker jag i alla fall. En bra stil dessutom.

Du har fått en utmärkelse hos mig i dag därför att jag tycker om din blogg.

Jag finns definitivt kvar här och om du inte skriver ena dagen har du kanske gjort det nästa gång jag kikar in.

Visst är det tur att det finns digitalkameror! Jag hade inte råd att fotografera förr i tiden : )

Stora kramar till dig, och hoppas du är frisk nu!

Annelie sa...

Jag förstår precis hur du menar..ibland blir bloggen lite av en press. Men det är för att man vill mera än man hinner eller kanske kan och det är frustrerande. Mitt råd är att skita i disken ibland..hehe..och leka med kameran istället.
Och jag säger som du, vilken tur att det finns digitalt idag...för oj vad dyrt det hade blivit för mig idag...jag har tagit flera hundra vattenbilder idag...och bara ett fåtal blev bra :)

Sen har jag ett råd och det är att inte jämföra sig med andra (de stora bloggarna tex)...utan utgå från det man har och kan göra själv istället.

Som du säger, du har det precis utanför dörren...där har du massor av inspiration..bara du har batterier så det räcker så har du din stil där! ;o))

Hoppas ni mår bättre förrästen...jag gör det, idag har jag orkat med lite i allafall även om jag blir klippt slut av minsta lilla ansträngning, men det går åt rätt håll ändå :)
Kram från kuliga dottern i kulan..hehe..

Anonym sa...

SÅ cool bild - och för övrigt gillar jag bloggen som den är..!

(Men visst förstår jag hur du menar, man känner sig ibland "tråkig" och "ointressant" - men det beror faktiskt mest på ens eget sinnelag, har jag kommit fram till) ;)

Kram!