09 januari 2009

Hostan fortsätter

Jaha, då har vi klarat av ännu en natt med min eviga hosta. Gubben min ligger på soffan och försöker sova mellan mina hostattacker. Som tur är har han piggnat till bra så just nu är han i väg och handlar. Inte för att jag har nån matslust. Lever just nu på nyponsoppa, vatten och varmt te med honung i. Rena bantningskuren.
Efter tre dagar ska jag känna mig bättre sa doktorn, och det är i morgon. Om inte var jag tvungen att höra av mig igen. Han vill egentligen lägga in mig på sjukan p.g. av den höga sänkan jag hade. Så i morgon hoppas jag på underverk. Tills dess får jag tillbringa tiden i soffhörnan, halvsittande med en kudde bakom huvudet och invirad i en pläd. Det är det bästa för då lindrar det hostan och huvudvärken.
Och tomtarna dom står här runt omkring och undrar när jag ska packa ned dom, men de får snällt vänta tills det riktigt börjar klia i fingrarna. Än har inte den känslan infunnit sig.

Inga kommentarer: