06 september 2009

En riktig skitdag.



Ha,ha - kolla in Annelie´s skor . Mina såg likadana ut. Och vad har vi då gjort undrar ni. Jo, vi

har varit på en veteranträff för traktorer, riktigt gamla traktorer och annat gammalt med för den delen.


Här sitter Jimmy, min son på sin lilla älskling. Jag var tvungen att göra fotot svartvitt så det smälter in i tiden. Nåväl, traktorn och kläderna är gamla, Jimmy är ´bara´barnet jämfört med resten.

Han var inte ensam som ni ser. Det fanns massor av dom. Här kommer en del av dom i en parad. Efteråt blev det race. Vem kommer först över mållinjen. Snacka om att det var blodigt allvar. Dessa äldre fullvuxna män blev som barn på nytt. Det var faktiskt jättekul att se. Man skrattade hela tiden.

Annelie gick omkring och fotade det hela. Det blev nog några hundra kort som Jimmy nu får sortera och skriva lite om på deras hemsida. Ska bli kul att läsa om det hela. Jag själv hamnade bakom korvvagnen och hjälpte till att sälja korv. Jösses, det gick åt korv som smör i solsken. På ett par timmar hade vi gjort av med ca 700 varmkorv. Jag hade mitt barnbarn Tilde med som hjälp. Hon skulle ta betalt för korvarna. Ja visst, sa jag, Håller du reda på vad de kostar. Jaa, jag går i tvåan nu och kan räkna , sa hon. Och det kunde hon, hi,hi.

Vädret var med oss hela dagen, solen sken och det var riktigt varmt.

Med andra ord var det en riktigt härlig dag, inte en skitdag som överskriften säger.

4 kommentarer:

Annelie sa...

Hehe...ja, skitig det blev man, men det var det värt för det var skoj :)
636 bilder tog jag och ingen blev dåligt..så nu har Jimmy mycket att göra :)
Dina bilder var bra..fränt att du gjorde det svartvitt :)
/Annelie

Marianne sa...

Oj, då har han mycket att kolla igenom nu. Bilden på alla traktorer ville han ha mailad för han ska skicka in en notis till tidningen nu i kväll. Han ringde nyss så det var bara att starta upp datorn igen. Men nu blir det natti,natti.

Annelie sa...

Jimmy var här nyss och hämtade skivan med alla bilderna på :)

Nu blir det spännande och se om våra foton kommer med i tidningen, kul kul :)

Marianne sa...

Så duktig Tilde är! Det är minsann inte alla andraklassare som klarar av att ta betalt för 700 korvar!

Hoppas tidningen betalar för era foton, om det är en vinstdrivande tidning!

Kram!