16 september 2009

Sjön ligger blank

I går kväll var det helt stilla på sjön. Solen höll på att gå ned och jag var bara tvungen att gå ut på bryggan och ta ett kort. För att fota själva solnedgången måste jag gå lite längre ut på udden och det hade jag ingen lust med i går. Efter att ha klippt gräset och snyggat till några utblommade pelargonior så ville inte ryggen gå några längre sträckor mer.



Men i eftermiddag blir det mera vatten. Annelie och jag ska ut på en liten fotorunda. Hon har fått vatten på hjärnan nu. Och vatten har vi gott om häromkring. Med vatten menar jag förståss sjöar. Men först ska jag gå en sväng till mamma och lämna tvätten som nu är torr och nystruken.



Hoppas kunna visa några fler kort i morgon över vårt vackra sjösystem. Även om det är Annelie som är fotoexperten så hoppas jag kunna få till nåt jag med.



2 kommentarer:

Marianne sa...

Så vackert! Hoppas ni har det skönt och mysigt, för ni är väl ute just nu i skrivande stund.

Kram!

Anonym sa...

Vilka fina vattenbilder! Du är ju duktig fotograf!
Kram Siw