12 november 2009

Julpyssel

I går gick Annelie och jag en liten shoppingrunda inne i centrum. För det mesta handlar vi i det stora köpcentrumet i Tornby i utkanten av stan. Men nu har vi äntligen fått Lagerhaus hit. De har nyss öppnat en ny fin butik i Gyllenhuset. Och naturligtvis började vi där. Oj, oj man blir helt lyrisk när man ser allt fint där. Vi är ju lite baktokiga båda två så vi tog sikte på hushållsavdelningen. Och vad händer när vi precis börjat plocka till oss lite av varje. Jo, brandlamet började tjuta. Hela varuhuset utrymdes. Det var bara att lämna allt och gå ut. Som tur var så var det falskt alarm. På hemvägen gick vi naturligtvis tillbaka, för vi måste ju bara köpa de grejer vi tidigare sett.
Jag köpte bl.a. dessa formar. I de röda skall det bli muffins med saffran och russin. Och i de små blir det ischoklad. Jag får väl återkomma och visa hur de blir. Det är kanske lite tidigt att börja baka julgodis nu för då lär det inte finnas nåt kvar till julen om jag känner mig själv rätt, he,he. Men det är klart, man kan ju göra en till sats i så fall. För man måste väl provsmaka eller hur.

4 kommentarer:

Annelie sa...

Nej, det finns ingen anledning att vänta...du kan alltid baka en gång till senare om det skulle råka ta slut ;o)

Anonym sa...

Hej,
Vilka fina formar.
Det blir säkert gott. Hmm...///Siw

Marianne sa...

Vilka fina formar! Då blir det extra kul att baka och att servera. Jag håller med Annelie, inte ska du vänta. Du måste ju provbaka innan jul så du är säker på att det blir bra : )

Kram!

Marianne sa...

Annelie - Siw - Marianne.
Nu blev ni allt lite sugna va !
Kram på er.