03 augusti 2010

Dagens utflykt

Har idag gjort en liten utflykt på ca 45 mil. Vart då ?


Jo, till Ulricehamn. När jag tog fotot på den här skylten var det tydligen ett gupp i vägen, därav det lite, hm, oskarpa fotot. Och nån mer skylt fanns inte för vipps var vi framme.



Anledningen till att vi valde just Ulricehamn var att vår sons bil behagade att bryta ihop just där när han och familjen var på väg till Västkusten med husvagn. Nåväl, efter lite bärgning och fixande med hyrbil kunde de fortsätta. Så idag har vi alltså hämtat hem en ganska så fin och bra bil förutom motorn förståss som måste bytas. Eftersom gubben min är den ende i familjen som har körkort för ett sånt här ekipage så fick han ställa upp som chaufför.

Nu gäller det att surra fast den ordentligt så den kommer med hem utan plåtskador. Och resan gick bra. Nu väntar den bara på att nån snäll mekare vill hjälpa till och byta till en frisk motor.

I morgon blir det en ny utflykt. Mot Skänninge. Det är marknad där. Och jag har slut på plastpåsar så det lagret skall fyllas på ordentligt. Plus lite annat smått och gott förståss.

Hörs...

2 kommentarer:

Annelie sa...

Jasså vad det därför ni inte svarade när jag ringde :)

Jag kanske ska åka med Kicki till Skänninge..men om inte, så åker jag gärna med er..vi kan väl hörs i morn och se hur det blir.

Marianne sa...

Annelie - Jag slår en pling i morgon. Måste lasta av veden först innan vi åker till marknaden.