26 augusti 2010

Vart tog sommaren vägen

Så här i slutet av Augusti får man en liten föraning om att hösten är ganska så nära. Vi har haft ett lustigt väder. Solen tittar fram emellan störtskurarna. Det är ganska varmt, tack och lov.Så här har himlen sett ut nu några dagar. Man vet inte om och när det kommer en skur. Men ATT det kommer en skur vet man. Och vad gör man då. Jo, jag har passat på att pyssla här hemma. Idag t.ex. plockade jag ut allt ur kylskåpet, diskade alla hyllor och fack. Man blir lite hemmablind och ser inte alltid all skit i hörnen. Ett par lådor och skåp i köket blev i bara farten också rensade på skräp. Hoppas nu att jag hittar mina grejer efter storstädningen, he,he.

Eftermiddagarna går som vanligt åt att hälsa på min gamla mamma. I dag berättade hon att hon fått en ny kompis. Det var en liten kille som går på dagis som finns strax bredvid serviceboendet. Hon var på balkongen och plockade bland blommorna när den lille killen cyklade förbi under henne.
Han - Vad heter du ?
Hon - Jag heter Lisa. Vad heter du ?
Han - Jonte
Han - Vad gör du
Hon - Jag pratar med blommorna
Han - Nääee, blommor kan inte prata
Han cyklade ett varv till och kom tillbaka
Han - Vad säger blommorna ?
Hon - Dom blir så glada av att se er alla barn här.
Han tog ett varv till på cykeln. Och stannade till igen.
Han - Vill du komma och åka med på min cykel
Hon - Ja gärna. Men jag har så ont i mina ben.
Han - Ok då får nån annan härifrån åka med. Hej då.

Man blir allt lite lycklig när man hör såna här enkla små historier.

2 kommentarer:

Annelie sa...

Hihi..så gulligt!! :)

Anonym sa...

Det finns hopp om barnen om de kan ha en sådan pratstund! Kram Siw