16 augusti 2010

Ett litet frö

(klicka för att se större bild)
I våras hittade jag en liten burk med några frön i. Jag hade totalt glömt bort vad det var. Nyfiken som jag är stoppade jag ned några i jord. Det var dålig grobarhet på dom för jag fick bara två plantor. Kanske inte så underligt. Jag har nog haft dom liggande i ca 20 år. Den ena plantan fick ohyra på sig så den hamnde i sopsäcken. Den andra blommar nu för fullt och nu tänker jag spara frön och så nästa år igen. Min planta är ca 30 cm hög men de kan bli över metern och de trivs ute om de får mycket vatten. De finns i alla möjliga färger. Jag tror inte den är så vanlig längre. T.o.m min mamma hade glömt vad den heter trots att jag fått frön av henne.
Jag kan gärna dela med mig av alla frön. Men först måste ni gissa rätt vad den heter.

Inga kommentarer: