19 augusti 2010

Nytt bygge på gång

Det ena bygget är inte klart förrän det andra påbörjas. Nu ska vi bli med ny vedbod.

Här har vi rivit nästan allt på den gamla boden. Det är bara hörnet kvar. Jag missade att fota allt innan vi började riva.


Hela tomten blev full med skräp. Två vändor till tippen blev det. Nu är det bara att börja bygga på nytt. Den här gången blir det ett enklare vedförråd med glespanel och ett enklare tak som skydd för regnet. Jag återkommer när det börjar ta form.


Ni som undrar varför jag inte visat bilder inifrån lillstugan får vänta ett tag till. För vi väntar också, på elkillen som ska göra det sista klart. Tänk att det ska behöva ta sån tid. Nu är det bara ett par timmars jobb kvar och vi undrar hur hantverkare tänker. Vi trodde nog att de skulle vara intresserade av att få betalt. Och vi vill gärna avsluta det hela och veta vad allt kostar så vi kan planera vidare. Men det går att bo i stugan och vatten och avlopp funkar även om det är provisoriskt med elen.


Så har jag fixat ett extraknäck också. Ett till menar jag. Jag har ju redan ett knäck med att sköta om min gamla mamma. I går var jag städtant där och i förrgår bakade jag åt henne.


Ett par veckor framåt är jag katt och husvakt åt våra grannar. De åkte till sin dotter i USA igår. Och de har två katter som är både ute och innekatter och har tillgång till en del av huset med hjälp av en kattlucka. Men de behöver ha mat och lite sällskap varje dag så där kommer jag in i bilden. Sen tittar jag till hus och trädgård samtidigt förståss. Det skall antingen vattnas (om det blir varmt) eller tömmas ut vatten i diverse krukor (om det regnar).


Så är livet på landet just nu. Men idag ska jag tänka lite på mig själv också. Det blir ett besök hos frissan om en stund vilket är mycket välbehövligt.

2 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Tack för ditt besök, alltid så kul med nya "ansikten" höll jag på att skriva, men de ser man ju inte..*ler*. Ja här speglar man sig själv lite. Landet, bygger, river och gnor. Kul.
Trevlig trevligt...
Kramiz Anki N

AnnaKK sa...

Hejsan!

Det är lika dant här, att nya projekt poppar upp och dras igång innan gamla har slutförts. Med följden att vissa saker ALDRIG blir riktigt klara, och det är ju INTE så bra... <:-) (En typisk sådan grej är lister! Särskilt taklister... Hm!). Hoppas elektrikern behagar dyka upp snart!!! Men snart är väl ett relativt begrepp - inte minst för hantverkare! >:-I Men det är ju rätt att ni inte betalar förrän allt är klart. :-)

Och så får vi verkligen hoppas att det blir några slantar över till kamera och fotokurs!! Vinterhalvåret är väl inte den mest inspirerande fotoperioden på året, men man har ju onekligen mest tid att lära sej det teoretiska då. Plugga in användarhandboken och så där! He... :-) Nädå! Men ju mer man lär sej om hur kameran och exponeringarna/inställnignarna funkar, desto roligare blir det ju och desto mer vågar man sej också på att experimentera. Och det är då det börjar bli riktigt KUL!!!

Trevlig helg! :-)