24 april 2008

Kvällspromenad



I dag åkte jag raka vägen hem från jobbet. Jag bara längtade ut i solen.


På med joggingskorna och iväg. Men först måste jag ju stanna vid fågelbordet. Alltså, våra fåglar börjar bli bekväma nu. De ska ha maten serverad, MEN nu får det va slut med matandet.


Och så sitter dom där och tittar på mig, ha , bara för jag ska få dåligt samvete för att jag inte tänker mata dom mer förrän i höst. Åhhh, det gör lite ont i mig. För de är ju så fina att titta på.




Vi har faktiskt lyckats få ett domherrepar att bli nästan tama. Under vintern såg vi dom inte men för några veckor sen kom dom fram. Första tiden flög dom bara jag visade mig i fönstret, men nu kan jag gå förbi utan att de flyger. Ok närmare än 5- 6 meter får jag inte va, därav den dåliga bildkvaliten på min lilla kamera. Men jag är bara tvungen att visa dom. Ha, ha honan ville inte va med på bild.


OK, nog med fåglar. Jag gav mig ut till vår badudde och tog en massa bilder, för där är så fint. Vi har en natur som består av berg, sten och klippor . Och så en massa träd och skog. Jag är nog en trädkramare. Tycker inte om när man fäller en träd bara för att få ´bra utsikt´som folk ofta säger

Jag hittade ett litet träd som växer mitt i berget. Tänk er själva vad det måste ha jobbat för att hitta rätt ställe att bilda rötter på och få lite vatten. Tyvärr var det lite sent så solen hade redan börjat försvinna bakom skogen och då blir inte mina foton som jag vill.

Men håll tillgodo ändå.

Ha de´

/Marianne

1 kommentar:

Anonym sa...

Domherrar är verkligen hur fina som helst! :o))
Sällan jag ser några tyvärr.

Hoppas du får en solig och fin helg!
/Eva