15 oktober 2009

Fikadags

Jag tänker ta mig en kopp kaffe nu med en nybakad bulle till. Kaffemuggen har jag haft på jobbet i ca 20 år så den använder jag nu som en liten påminnelse om mitt förra liv.

Sedan bär det av till mamma. Ska ta en svängom med hennes dammsugare och golvmopp. Och innan kvällen har jag fått i beting att ha målat de sista bräderna som R vill spika upp på lillstugan i morgon eftermiddag när han har ledigt. Det är för kallt att måla ute så jag får göra mig besväret att täcka golvet i vårt förråd och stå där och måla.

Det är ett hårt liv man lever som lyxig hemmafru, eller håller ni inte med :O)

6 kommentarer:

Anonym sa...

De bullarna såg väääldigt goda ut!!///Siw

Anonym sa...

Känner igen den där muggen! JL

Marianne sa...

Siw - Ha,ha jag förstår piken fast den var fin. Den här gången hade jag kanel i. Jodå, jag kommer med en påse till er framöver, jag lovar.
JL - Hi,hi - du är kul du. Du får en bulle också.

Marianne sa...

Hahahaha, ja det är otroligt synd om dig som måste äta såna bullar! Jag kan hjälpa dig, för det är verkligen en plikt att hjälpa till här i världen. Så om du skickar lite bullar till mig så slipper du äta så många : D

Kram!

Marianne sa...

Marianne i Kairo - Jag skickar gärna en påse. Plikten framför allt. För jag äter inte så många själv, tycker bara det är så kul att baka.
/Kram

msA sa...

Skulle också kunna tänka mig att gå i förtidspension. Nu, typ. :)