22 oktober 2009

Katten också


Att vara tillgänglig, jag menar att inte vara på jobbet hela dagarna innebär att man får ställa upp en hel del för övriga familjen som har jobb att sköta. Så i tisdags var det dags att vara kattvakt. Annelie skulle på kurs och ville inte lämna katterna ensamma över en natt. Så jag tog tandborste och nattlinne och sov över hos dom. Jättemysigt hade jag. Jag har nog inte tittat på TV så mycket som jag gjorde den kvällen, ha,ha.


Och katterna , ja de myste också. Jag försökte få till några bra foton, men det gick bara inte att få med båda på en bild.
Det här är Maxi. Bilden är tagen i vårt kök i somras. Den här lille killen är den busigaste av dom två. Han är med klippt överallt. Så fort man öppnar kylskåpet är han där. När man tar fram nåt att äta vill han gärna kolla vad det är man äter. Att gå på toa och stänga dörren vill han INTE. Då står han utanför och krafsar hela tiden. Annelie har fått sätta häftmassa under alla blomkrukor och annat som hon inte vill ska gå i golvet. Men han är ju så himla go så man kan inte bli arg på honom. När jag var där så kröp han upp hos mig i soffan, lade ena tassen på mitt ben (han gillar tydligen närkontakt) och somnade. Då blir man alldeles varm inombords. Myskisse, he,he. Det här är Yatzy. Han är den äldre, och lite klokare om jag får säga så. Han är är lugn, lite sävlig, liknar en liten nallebjörn. Vi undrade hur det skulle bli när han fick en liten kompis. Men de matchar varandra jättebra. Och Annelie har fångat dom på bild så många gånger. Kolla här bara.

Det är precis så dom är. Leken är rå men hjärtlig.

4 kommentarer:

msA sa...

Häftmassa!
Är det SÅ man gör?! Ahaaaaaa :)

Kram & tusenmiljonertack *s*

Annelie sa...

Ja, det är precis så dom är, du har beskrivit dom perfekt.

Jag tror du vill vara "barnvakt" fler gånger ;)

MsA: Japp..häftmassa och el-stearingljus är saker man skaffar när man har katt ;)

Cyrran sa...

Katter är ju det mysigaste som finns! De blir verkligen som ens bebisar, det är som att bli mamma på nytt!! Underbart!
Ha det gott
/Cyrene

Marianne sa...

Cyrene - Välkommet hit. Det är alltid kul med nya besökare. Ja visst är de mysiga. Man törs knappast andas när de ligger i knät och spinner. Jag tittar nog in hos dig också om en stund.
Hej så länge.