30 december 2009

Besviken

Tänk vad söta de är när de är små. Mina små älskade skatbarn. Och nu har de vuxit upp till ståtliga fullvuxna fåglar. Som vanligt varje dag kommer de och tigger mat, och nu när kylan slagit till får de lite extra gott.

Men igår blev jag oerhört besviken på dom. Jag hade som vanligt nyss lagt ut lite godis i form av hackad fläsksvål, brödbitar och annat överblivet från kylen. Men då kommer en av skatorna och slår ned på en liten talgoxe bara en meter från maten. Den stackaren pep och flaxade och skatan flög iväg med den, gömde den i snön för att därefter återvända till matbordet. Jag blev helt paff och lite småchockad. Inte hjälpte det att jag skrek och svor åt dom inte.

Naturen och djurlivet är ju för det mesta vackert och mysigt men kan vara mycket, mycket grym ibland. I går var en sådan dag.

1 kommentar:

Annelie sa...

Nä vad grymt! Visst är djurlivet så, men man tycker ju att när de får maten serverad så behöver dom inte ge sig på varandra :(