09 december 2009

Saffransbröd


Det vankas ju mot Lucia och då ska man äta Lussekatter. Men jag tycker det är så himla tråkigt och svårt att baka ut katter. Jag tycker mina ser ut som feta daggmaskar. Så idag blev det bara några stycken bara för att det ska vara katter till Lucia. Sen blev jag bekväm och gjorde vanliga bullar och sen blev jag ännu mer bekväm och gjorde några levar. Och ni undrar förståss, hur fasen kan de äta allt som bakas här. Näe, det gör vi inte , det mesta går till mammas frys. För se där måste det bara vara nåt gott till kaffet varje dag. Nu är det snart slutbakat för i år. Återstår bara mina porterlimpor och så pepparkakshuset förståss, mina Nissar måste få ett nytt hus i år också. Rapport om det kommer senare.
Ja visst ja. Jag har ju Nobelkakan att tänka på tills i morgon. Den jag lovat mamma att hon ska bjuda på efter lunchen i servicehuset. Jag tänker sätta en liten flagga i mammas bara för att det är hennes födelsedag i morgon.(den 84:e).

4 kommentarer:

Annelie sa...

Jaha..då får jag åka till mormor och fika nu när hon har fullt i frysen :)

Marianne sa...

Annelie - Ja,då blir hon glad. Men skynda dig för det tar slut fort.

SqZ sa...

Inga feta daggmaskar så långt ögat kan nå :-)

Marianne sa...

Nu rinner snålvattnet ordentligt. Det där ser ju himmelskt gott ut. Inte ser katterna ut som feta daggmaskar inte! Och det ser mer komplicerat ut att göra de där fina bullarna ...

Kram!